23 de noviembre de 2012

EXEMPLE D'ART DIGITAL- PAC 2 DE L'ASSIGNATURA ART DIGITAL






La llibertat per tal de crear identitats virtuals està cada cop més coartada i les pantalles estan donant al public una identitat artística, participativa i democràtica.

Tenint en compte que el pensament estètic contemporani  ha d'atendre de manera creixent el conjunt de nous llenguatges, pràctiques, usos i forma d'expressió i de comunicació hipertextual. Sovint s'obre de manera revolucionaria, encaminada de les tecnologies de la informació i de la comunicacio de naturalesa digital:la construccio d'una nova realitat artistica construida per l'artista. Això suposa la construcció d'una nova realitat artística construïda per l'artista.

La pantalla determina un aconteixement que es interpretat pels múltiples usuaris connectats a la Xarxa en espais diferents i, per un altre costat, provoca en la nostra consciència un peculiar embellessiment que és alimentat per la impossibilitat del coneixement, on en proporció el succés és autèntic (real), inventat en el seu conjunt  (fíctici), o de naturalesa híbrida (en part real, en part fictíci). El temps i l'espai real no existeixen per l'artista (almenys fins a l'irrupció de la pantalla), i ha derivat en una lluita ambivalent condemnada a entendre's: per un costat, la dissolució de dades que configuren l'espai virtual d'Internet (marcat per la velocitat i l'anonimat); i, per l'altre costat, per una excerbada necessitat  per l'autodefinició del Jo. Així, doncs, l'artista contemporani pot convertir-se en una mena de semi-déu per les possibilitats que li ofereixen els diferents sites, en un o en diversos temps simultanis, que pot crear del no res, i interaccionar juntament amb milions de persones que, alhora, ho fan mitjançant la Xarxa d'Internet.

Aquesta nova realitat permet fixar l'atenció, l'interès i la curiositat en l'emergència dels nous entorns i les noves produccions digitals (com és el cas de Con el enemigo en casa, l'exemple de producció artística que he realitzat), buscant  els aspectes (metodològics i tècnics) i les claus que defineixen la recepció---tals com la seva vinculació  i definició històrica i cultural--- i l'experimentació amb projectes d'art digital i multimèdia.





Els nous objecte d'estudi propi de la creixent cultura visual digital, com també la redefinició de la imatge, la virtualització de la comunicació (o l'artivisme on-line) . Significarà, doncs, cercar noves condicions i claus d'intepretació  que es defineixen des de l'experiència estètica dels participants (que puguin modificar, opinar,etc) de la mateixa obra d'art digital, fins la multitud de corrents artístiques que han sorgit arrel de l'explosió de l'art digital, a efecte d'articular una teoria estètica en creixement dels nous entorns i produccións de naturalesa digital.







No hay comentarios:

Publicar un comentario

Moltes gràcies per contribuir!