Un dels usos més extesos per Internet és la
recerca d’informació útil per a l’usuari. Ambtot, la seva la localització no
resulta sempre fàcil per la gran quantitat de dades existents a la mateixa
Xarxa . Per la qual cosa, hem de cercar mecanismes d’optimització de les
cerques.
Com hem vist,
hi ha moltes eines de cerca (el
metacercadors, els motors de
cerca, els portals...). Per això, hem de cercar les eines de cerca
que ens ajudin a trobar allò que desitgem.
Per altre costat, els marcadors socials com a eina de la Web 2.0 d’emmagatzematge, classificació,
compartir enllaços, anotacions... On els usuaris desen, en un servidor comú o
compartit (o, fins i tot, amb seguiment d’una Xarxa Social, com ara: Twitter o
Facebook), una llista de recursos d’Internet que consideren d’utilitat i que
poden categoritzar amb etiquetes (o sigui, paraules assignades pels usuaris
relacionades amb el recurs).
En el següent enllaç podreu veure el treball que hem realitzat amb DIIGO: PAC 2-TICS; un treball de sindicalització
de continguts des d’un únic programa
lector que tingui accés a les darreres actualitzacions dels diferents
continguts i múltiples blogs i webs adherits pels diferents usuaris.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Moltes gràcies per contribuir!