24 de abril de 2013

ELS MARCADORS SOCIALS A INTERNET: DIIGO



Un dels usos més extesos per Internet és la recerca d’informació útil per a l’usuari. Ambtot, la seva la localització no resulta sempre fàcil per la gran quantitat de dades existents a la mateixa Xarxa . Per la qual cosa, hem de cercar mecanismes d’optimització de les cerques.

Com hem vist,  hi ha moltes eines  de cerca (el metacercadors,  els motors de cerca, els portals...). Per això, hem de cercar les eines de cerca que ens ajudin a trobar allò que desitgem.

Per altre costat, els marcadors socials com a eina de la Web 2.0 d’emmagatzematge, classificació, compartir enllaços, anotacions... On els usuaris desen, en un servidor comú o compartit (o, fins i tot, amb seguiment d’una Xarxa Social, com ara: Twitter o Facebook), una llista de recursos d’Internet que consideren d’utilitat i que poden categoritzar amb etiquetes  (o sigui, paraules assignades pels usuaris relacionades amb el recurs).


En el següent enllaç podreu veure el treball que hem realitzat amb DIIGO: PAC 2-TICS;  un treball de sindicalització de continguts  des d’un únic programa lector que tingui accés a les darreres actualitzacions dels diferents continguts i múltiples blogs i webs adherits pels diferents usuaris.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Moltes gràcies per contribuir!