14 de marzo de 2012

El cas MEGAULOAD.

Tot això de MEGAUPLOAD, el que va passar i el que ha de venir, em fa pensar en el fràgil que és "el núvol". Es parla de que les dades i arxius de milers i milers d'usuaris de MU serien eliminats perquè els servidors neozelandesos on es troben allotjats - més ben dit les empreses de hosting - no han rebut els pagaments corresponents, justament per la congelació dels comptes bancaris de MU ... i si no hi ha pagaments, no hi ha servei: s'esborra tot! Entenc aquesta política empresarial, es podria dir que és justa, però ... aquest és un cas especial. O no ho és? A això hem de afegir el fet que l'FBI ha copiat algunes dades i arxius, d'aquests guardats en les empreses de hosting contractades per "dotcom" Schmidtz i que s'eliminaran per utilitzar com a prova en el judici contra dotcom.




 Suposadament, en uns anys, no haurem de guardar res al nostre ordinador, tablet, notebook o netbook, tot estarà a la nostra disposició, ben guardat i protegit, en "el núvol". Però tot això, em fa pensar que el núvol és de tot menys segura ... Entenc que estem vivint les hores que seran definitives per donar-li nous significats a les paraules "teu, meu i el nostre" però, mentrestant el núvol no és de fiar. Si algú pot esborrar el que jo vaig pujar, si algú pot fer una còpia dels meus arxius (o dades) per usar-los en un judici sense abans notificar-me, llavors ... seguim guardant tot en suports físics com un bon DVD, o en discos durs externs que ara vénen de grans capacitats i molt ràpids. No més núvol, fins que s'aclareixi la boirina.


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Moltes gràcies per contribuir!